Namiesto toho bude pripojenie rozmazané, aby inzerent mohol sledovať iba celkový vplyv malého počtu rôznych reklám v krátkom časovom období.
Nový prístup, nazvaný Ochrana osobných údajov, kliknutie na reklamu, sa predstavil v Safari Technology Preview dnes (verzia 82) a Apple povedal, že sa objaví vo všeobecných verziách Safari neskôr v roku 2019. Je to tiež prezentovaný ako navrhnutý skorý etapa štandardu pre komunitnú skupinu Inkubátora webových platforiem na W3C, ktorá pomáha vytvárať prehliadače štandardov a stránky.
V blogovom príspevku na stránke WebKit John Wilander, inžinier bezpečnosti a ochrany osobných údajov spoločnosti Apple, vysvetlil, ako bude tanec reklamných stránok, prehliadačov a stránok elektronického obchodu fungovať v niektorých technických detailoch, ktoré sú určené na informovanie stránok o prichádzajúcich zmenách a naučenie vývojárov, ako implementovať. a otestovať nový prístup.
Táto nová funkcia Safari je súčasťou úsilia spoločnosti Apple odlíšiť sa od súkromia od spoločnosti Amazon, Facebook, Google a ďalších, ktorí majú veľkú závislosť na širokom sledovaní používateľov ako súčasť svojich modelov príjmov pre predaj reklám a produktov. Reklamy, ktoré určujú používateľov podľa veku, príjmu, miesta a záujmov, zaberajú viac peňazí. Vďaka tomu, že Safari je odolnejší voči sledovaniu užívateľov, sa nachádzajú body v stĺpci súkromia a zároveň sa stláčajú potenciálne príjmy týchto spoločností.
S týmto novým modelom priradenia reklám kliknutia nebude reklamná lokalita schopná priložiť k odkazu rozsiahle a jedinečné identifikátory ani sledovať používateľa pomocou súborov cookie. Vyžaduje si to aj takzvané spojenia „prvej strany“, kde informácie o sledovaní sú úplne kŕmené webovou stránkou, ktorú používateľ navštívi, namiesto vložených kódov alebo častí webových stránok (nazývaných „iframes“), ktoré poskytuje tretia strana.
Prehliadač Safari umožňuje vyššiu ochranu
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup